Saturday, November 28, 2009

Got idea?

Dalam kuliah Marketing dulu ade belajar pasal kepentingan pengiklanan yang berkesan. Antara yang famous ialah iklan "Got Milk?"

Aku suka sangat kat kempen ni sebab dia ade aura yang tersendiri.

Got Milk? is an American advertising campaign encouraging the consumption of cow's milk, which was created by the advertising agency Goodby Silverstein and Partners for the California Milk Processor Board in 1993 and later licensed for use by milk processors and dairy farmers. It has been running since October 1993 and the campaign has been credited with greatly increasing milk sales nationwide after a 20-year slump.

Ooo... Dah lama dah rupanya kempen ni tapi sampai sekarang masih berjalan lagi. Kebanyakan selebriti terkenal telah dilantik menjadi endorsers untuk tujuan publisiti antaranya ialah:


David Beckham


Masi Oka


Amanda Bynes


Marg Helgenberger


The All-American Rejects


Steve Nash


Taylor Swift

Ditambah pulak dengan penampilan superheroes yang kita kagumi ini... hehehe. Patut le sangat berjaya kan kempen ni.


The Fantastic Four


Superman


The Incredible Hulk


The Dark Knight

Dan tidak dilupakan, kucing yang pemalas ni. Hehehe.


Garfield

Sekarang aku tengah fikir macam mane nak wat promosi untuk bisnes akak aku nanti. Perlu ke aku nak jemput selebriti kat Malaysia ni pastu wat poster diorang makan cupcakes akak aku?

Tapi masalah sebenarnya, nak ke diorang makan cupcakes akak aku? Hehehe.

No comments: