Saturday, January 23, 2010

Pertandingan bertaraf hotel 3 bintang

Dalam entry lepas aku ade cakap kan nak bagi korang coklat Beryl's tapi tak jadi sebab tertinggal wallet kat lobi. Tapi aku sempat beli key chain sebelum pulang ke USM. Okey sekarang ni korang boleh tengok-tengok dulu.


Key chain ni je la yang aku mampu beli. Yang lain suma nya mahal sokmo. 
*Eh, tetiba je terkecek Klate. Apekah?*

Sebab key chain ade 3 je tapi pembacanya adalah lebih daripada 80 juta orang, maka aku bercadang nak buat pertandingan kat sini supaya adil sikit. Yang menang je yang akan dapat hadiah. Yang kalah tu, boleh try lain kali. Mane tau mungkin aku akan pergi ke Genting lagi ke... *Itu pun kalo awek comel yang kerja kat Genting tu ade lagi* 

Okey, cara-cara nak join pertandingan ni senang je. Korang tengok gambar kat bawah ni sampai pening, lepas tu buat dialog yang kelakar berdasarkan gambar tersebut. Kalo boleh buat yang kelakar melampau-lampau sampai aku rasa nak terkencing. Selamat mencuba.


 Korang sendiri jangan muntah pulak tengok gambar ni

Contoh dialog:

      Lelaki muntah: Kak, adik nak pergi kedai basikal la. Tayar helikopter adik meletup. 
Pompuan malang: Ooo... Kalo gitu ko belikan akak sengkuang sekali ye. Malam ni akak nak wat tom yam ikan masin.
*Dialog hawau giler*

 Okey, tak semestinya orang-orang kat depan tu je yang boleh ade dialog, kalo nak letak yang 2 orang kat belakang tu pun takpe. Depend pada kreativiti korang la. Yang penting dialog korang tu lawak.

Suma orang boleh join pertandingan ni. Tak kira la yang pergi Genting sekali dengan aku ke... yang tak pergi ke... silent readers ke... smart readers ke... suma nya dialu-alukan. tak perlu bayar ape-ape pun. FoC je!

Dialog yang kelakar tu korang boleh la e-mel kan ke syahmist@yahoo.com sebab kalo letak kat ruangan comment nanti ade orang curi idea pulak. Harta intelek tu beb, kena jaga betul-betul. Korang nak hantar berapa banyak dialog pun aku tak kesah tapi sorang pemenang dapat 1 hadiah je. *Nak lebih ko gi Genting* Tarikh tutup penyertaan adalah pada 31 Januari 2010.

Tiba-tiba teringat korang dah habis jawab tag aku ke belum?

Okey, sebab ade 3 key chain maknanya akan ade 3 hadiah... *Ape yang aku merepek kan ni?*

Maka, nanti hanya akan ade 3 je pemenang bertuah yang akan dipilih. Make sure korang buat yang terbaik.

GOOD LUCK!

2 comments:

liyana bardi said...

en.chameytto, ape kate bagi hadiah wang tunai skiiiit je bersama hadiah istimewa dari genting tu..sure gempak..haha~

chameytto said...

kalo gitu aku kasi 5 sen je. huahuahua