Wednesday, November 16, 2011

Someone like you who someone like you

I'm writing about two songs with a same title and yet with very different theme.

This song is now a hit. Sangat sesuai dimainkan ketika melihat orang yang kita cintai berada di jinjang pelamin bersama tak lain dan tak bukan, yang pastinya bukan diri kita. Bercucuran air mata melihat kamu tersenyum bahagia di sampingnya. 

"Takpe, nanti saya akan cari orang lain... yang sama macam kamu" (sambil buang frame gambar bekas awek dalam laut dan berlalu pergi.)

Oh Tuhan, kenapa dia menolak cinta saya?

Contohnya la kan.

Kemudian selepas beberapa minggu tidak dapat menerima kenyataan lagi, terus jadi semakin gila babi sambil mendengar lagu ini:

At the beginning, I was not listening to this song on purpose actually. I was looking for Adele's but mistakenly downloaded this song. And surprisingly, I really thought it was sung by Adele until later I heard the real one being played on TV.

Seperti yang diperkatakan sebelum ini, lagu ini sesuai dimainkan ketika kita masih lagi dalam keadaan yang tidak dapat menerima kenyataan dengan cinta yang berakhir di tengah jalan. Dengar lagu ini sambil membawa diri ke tempat yang jauh dengan memandu kereta mewah untuk meninggalkan segala kenangan lama dengan harapan akan dapat membina hidup baru secepat mungkin. Sambil ketuk-ketuk stereng dan bernyanyi.

  Nanana... Ganu kite.

I did mention 'riding a car', didn't I?

Someone like you!

And that's much better. Thank you.

No comments: