Saturday, April 13, 2013

Rakyat dibahulukan

Sebenarnya malas nak menulis sebab cerita ni dah jadi tiga hari lepas tapi paksa juga *sambil rotan punggung sendiri*

Just want to tell that at the moment I work with two companies. So that's why lately tak banyak update entries. Sebab letih. Sometimes gerak dari rumah pukul 7.40 AM and going back home at 12.00 AM. Tidur kurang empat jam sebab bila sampai rumah asyik nak karaoke dulu pakai Youtube sampai pukul 3.00 AM...muahaha.

Anyway, last Wednesday KL diserang dengan flash flood. Nasib baik saya pergi kerja dengan LRT. Surrounding area was flooded heavily even though it was raining cats and dogs for less than three hours only.

Crazy right?!

KL kan, biasa la. But then again, what's the purpose of SMART Tunnel? Omnomnom... Kat KL ni cepat naik air, tapi surut pun cepat juga.

Okay, back to the story, even though the rain stopped quite early, I got out from the office a quarter to 10 since I had to accompany my sideline Section Head sebab her husband kena tahan for investigation tiba-tiba. Mula-mula ingatkan sampai pukul 8.00 PM je but dragged until almost 10.00 PM. She said she penakut and tak berani tinggal seorang dalam office. My colleague from  the other level pernah cakap dia dengar bunyi orang berlari belakang dia tapi tak nampak. He was on late night shift at that time.

Great, saya pun penakut juga. Tapi sebab saya hero dalam cerita ni, come on! So show some courages. Hehe

So I jokingly said, "Nanti belanja minum eh?"

And the next day, she did! Whoaa...

Walaupun hari-hari pergi kerja akan lalu the franchise, tapi sekali je saya pernah beli. Sebab a cup of mocha coffee pun dah costs for atleast 10 bucks.  


At first I rejected her treat sebab that night I meant it as a joke. I think she must feel guilty sebab saya temankan dia sampai lewat malam.

So yesterday I just knew that basement parking pun banjir and one of the High level Manager's BMW 5 Series tak boleh start engine.

I don't know why I tell this. Rubbish at all! Haha...

Anyway, saya nak tidur dah. So, good night and take care.

Ciao!

2 comments:

yatibasha said...

*geli hati*
yeah, penakut kan? antu lam almari la. inikan orang berlari2 tp x nmpak. kan orang yang lari2 tu pakai jubah halimunan harry potter.

Syahmi said...

haha...ce aku sendal kaki dia time dia lari-lari tu...kompem jatuh tergolek-golek. haha