Monday, December 10, 2012

My Perfect Moments

These are the best perfect moments in my life. I hope I can feel it myself before i kick the bucket.

1. Pebbles, beach, morning, hooded sweater and barefooted

I'm not sure whether our Malaysia's beaches got pebbles like in the picture above but I'm so want to stroll along the beach, barefooted and looking at the end of the sea. In the morning. So I can feel the cool breeze lingering around me. Sambil peluk tubuh, pakai hooded sweater dan minum hot chocolate.


2. Train, sunset, tea, electric posts and paddy field

Kenderaan yang paling saya suka sekali keretapi sebab saya rasa dia sangat klasik and nostalgic. Dan saya suka tengok design kepala keretapi tu. Sambil duduk kat tepi jendela keretapi tu, pandang ke luar dan tengok sawah padi yang luas dan sepanjang rel tu ada tiang elektrik yang kabel dia panjang macam ular. Saya sendiri tak faham kenapa saya suka tengok kabel elektrik tu... Oh ya, dan minum teh Cameron yang panas dan cahaya matahari senja menyimbah muka.

I've decided that someday I'll travel from the south to the north by train.

And... and another reason I like to work in KL is LRT... saya sayang sangat kat LRT. Rasa seronok naik LRT tiap-tiap hari. Takyah beli kereta pun takpe. Hahaha...


3. Drizzling, neon, coffee and pavement

   The simplest perfect moment yang saya suka dan senang nak buat lagi-lagi sekarang musim hujan. Kopi boleh bancuh sendiri. Hehe...


4. Skycrapers, stars and night
Last time saya ada survey satu low cost property. Rumah tu okey bagi saya sebab kecil dan senang nak jaga. Lagipun bujang lagi. The problem is it is at the highest floor, tingkat 18. All the family members yang saya tanya dan minta pendapat rejected it. Ended up, saya tak jadi beli.

Oh, how I miss that little house sebab from the balcony, I can see the whole KL city. Boleh nampak KLCC dan KL Tower dari jauh. Kalau pandang atas pulak boleh nampak bintang-bintang bergemerlapan di angkasaraya. Indahnya alam ni. Ceewahh... *tarik selimut*

2 comments:

yatibasha said...

ko tak gayat ke tmpat tinggi tinggi ni cami?

Syahmi said...

demi mendapatkan rumah yang murah dan panorama yang indah... err, aku memang phobia gayat...hahaha