Thursday, December 20, 2012

Hatiku terperangkap....ahhhh

Earlier this month company saya telah memperketatkan sistem keselamatan dan sekuriti di dalam bangunan.

Bahasa saya sangat baku. I don't care. I'm cute.

Okey, berbalik kepada cerita tadi, jadi bila guna pass card tu mesti lepas in kena out, lepas tu from out kena in balik. Kalau tak ikut undang-undang ni nanti pintu tak boleh bukak.

Walaupun masa tu kau ada kat dalam office.

Then this bad thing happened to me on the second day of this penguatkuasaan. Second day dah kantoi okey. hahaha... It was 7.00 pm that time which I realized there were no one left in the office except me. So when I tried to get out from the office the scanner for pass card failed to authenticate my ID.

Perghhh... time tu saya rasa nak tergelak sebenarnya. Apekah suwey sangat hari tu?

But since before this my boss already gave a briefing about what to do when such incident happened to you, so I quickly dialed the extension number for security.

Saya failed bab dial-dial ni. Sumpah rasa macam bodoh sangat bila nak kena pakai extension. Dah dalam office sendiri supposedly tak perlu la nak dial the first eight digit numbers. Tapi sebab bodoh kan, saya pergi tekan 03 tu sekali dengan nombor lapan digit tu.

Then operator angkat cakap tekan 1 untuk blabla tekan 2 untuk blbala... So I follow the instruction then I dialed the security extension number. Sekali operator tu cakap 'Maaf, perkhidmatan kami bermula pada waktu pejabat 8.45 pagi sehingga 5.45 petang'.

Bajingan!

So I called one of my colleague, Robert, since his routine is going to the company's gym after office hour, so I thought he was available.

Otherwise, he went to Pavilion instead. And he refused to get back to me sebab nak tempuh jam je dah ambil masa sejam untuk sampai ke office.

He suggested to call the security number again.

So I dialed again, sekali dapat pulak.... Woowowoo. Rasa macam nak buat parti buih je time tu.

The security asked me about my whereabouts, so I said I was in the office. Then he asked sambil gelak, kenapa tak scan je pass card tu kat card scanner. He laughed crazily but I got his point. It's like siapalah yang bodoh sangat boleh terperangkap dalam rumah sendiri?

Rasa macam underdog sangat bila diperlakukan sebegitu rupa... hahaha. but I couldn't help but laughed out myself too. Nasib baik la dalam gelak sorang-sorang in the office tu, takde makhluk lain yang sambung gelak

So the next day, Robert IMed me.


Yang tu nama Melayu dia. Dia memang bitchy sebab perasan urban hahaha.

4 comments:

yatibasha said...

hahahaha. jem. cami!ko mg klaka tp kiut ke? kehkehkeh

Syahmi said...

cute la kan sepatutnya...hahaha...ceewah

lala said...

cute bile how u describe it..u'll make a good narrator/novelist one fine day..

Syahmi said...

tq lala...insyaallah will apply it for good. still in planning ;)