Saturday, June 2, 2012

69 Secrets. Not related to sex.

Rahim, housemate saya nak bertunang bulan depan. Dia beritahu saya saja instead of our two other housemates sebab dia cakap nak buat surprise untuk diorang. So I keep the secret.

Last weekend, Rahim terserempak dengan Zatul and Dafi, a couple, which is also our friends kat one of this bridal shop. Since the couple nak bertunang bulan ni, Rahim pun beritahu kepada couple tu yang dia pun akan bertunang juga.

Now this comes the worst part. Hussein is Rahim's roommate cum our housemate cum Zatul's colleague. The other day, she told him at their workplace that Rahim is getting enganged. This has made Hussein very dissapointed sebab sepatutnya dia sebagai rakan sebilik patut tahu lebih awal pasal berita ni.

So that night Hussein entered my room and asking about this matter. I pretended to him that I've no idea about it because upfront Rahim dah beritahu supaya rahsiakan benda ni.

Hussein confessed how he felt so dissapointed towards Rahim sebab Rahim banyak diam dan tak banyak cakap dengan dia. Dan dengan kes bertunang tak beritahu tu lagilah dia terasa. Apapun dia cakap jangan beritahu Rahim pasal confession dia. So this is the second time I've to keep secret.

Rahim asked me to keep his engagement as a secret and Hussein asked me to not telling Rahim that he knows about Rahim's engagement. Oh dear, this is so hard for me.

I'm waiting for the time Rahim nak beritahu Hussein and the other housemate yang dia akan bertunang and how Hussein will react on it. That would be an awkward surprise.

At the first place, I should've killed Zatul. Urghh...


P.s. Nama takde kena mengena dengan yang hidup atau mati.


posted from Bloggeroid

No comments: