Tuesday, January 11, 2011

Penjantinaan semula arnab di hadapan rumah sempena 2011

Sebagai seorang pelajar Biologi, saya berasa sungguh malu dengan hal ini. Bukankah sebelum ini saya telah menyatakan bahawa dua ekor arnab yang dipelihara selama ini berjantina jantan?

Itu semua pasu!

Pasu abah kau.

Palsu ye para pelajar sekalian. Harus disebut betul-betul perkataan itu. Idgham tu patut kena tepat pada kedudukannya. Mesti dibaca dengan jelas dan tanpa dengung. *wah, hebat Ustaz Amirul!*

Contoh lain yang menjengkelkan:
1. Hal-hal - Hai-hai
2. Sarsi - Saksi

Baiklah. Seperti yang dinyatakan dalam tajuk di atas, proses menentukan jantina arnab telah diulangi sebanyak 3 kali oleh abang ipar bagi memastikan tiada perkara berbalik berlaku lagi seperti ini. Kali ini telah disahkan bahawa kedua-dua arnab tersebut sebenarnya adalah betina.

Sumpah aku terkejut macam beruk.

6 comments:

syafiqz said...

boleh describe x cmne nak tentukan jantina arnab eh..ehem2

-zArEp- said...

haahaha...ko mmg la syahmi...tuan nye pn same la tuh cri sejenis nye..muahaha.. G*Y!!

milah hasan said...

dulu kau menyamar sbg ahmad durrah. sekarang ustaz amirul pulak? hensemlah kau~ hik3

Syahmi said...

syafiqz: dulu abang ipar aku ajar, kangkang kan arnab tu. kalo nampak celah kangkang dia berbonjol, maknanya tu arnab jantan. betina punya takde bonjol di celah kangkang. harap boleh faham. haha.

-zArEp-: jom malam ni! kahkah. astaghfirullah (-_-')

milah hasan: taklah hensem sangat tapi bercahaya di wajah tu yang makin bertambah. haha *lempang*

syafiqz said...

masa ko 1st cek, dua2 jantan (ade bonjol)...skrg ni pas abg ko cek, dua2 betina (xde bonjol)...so mane ilang bonlol tu skrg..??
*ilmiah sgt perbincangan =P

Syahmi said...

haha. aku pun tak mengerti semua itu. masa first cek dengan abang ipar jugak. dia yang cakap dua-dua jantan. huhu. aku tukang angguk je.