Wednesday, March 10, 2010

Sekali aku tershasyul la pulak

Babak 1 - Kat dalam kereta Lala sambil membincangkan pasal tema Bionite...
Farah: Syahmi, ko pesal takmo pergi? Segan nak pakai  rambut afro ye?
Chameyto: Eh, bukan tema Bionite nanti kena pakai tradisional ke?
Farah: Ye la. Tradisional dengan klasik la. Danial tadi suruh pakai rambut afro gulung-gulung dengan bell-bottom.
Aizat: Aku nak pakai baju batik bapak aku je la nanti.
Lala: Alaa... Aizat, aku takde baju batik lagi, camne?
Chameytto: Korang berdua pakai songket orang kahwin tu je sudah. Kalo segan sangat, pakai je baju kaler lain-lain. Sorang pakai songket hijau, sorang lagi pakai kaler merah.
Farah: Aku nak pakai sari malam nanti *konon*. Rugi Syahmi kalo ko tak ikut *konon sekali lagi*.
Aizat: Aku pun nak pakai yang macam Jai Ho tu jugak la. Pastu ketuk-ketuk dram.
Chameytto: Haha... aku pulang nanti nak tiup serunding je. Mesti hensem.
Farah: Ko pehal nak tiup serunding???
Chameytto: ......... *Astaga, camne boleh tersasul ni?*

Babak 2 - Nak makan lunch kat restoran tak tau nama ape.
Aizat: Uish... ade pucuk, cepat-cepat! kang Syahmi ambik.
Chameytto: Eh, Aizat, yang batang besar tu sayur seleri kan?
Aizat: Salary tu gaji la, Syahmi. Yang ni namanya saderi.
Chameytto: Pffttt.... *Oh Tuhanku, camne boleh silap lagi ni?*

P.S.: Aku syak yang mak bapak aku sebenarnya orang Mexico.... Takpun Jerman....*lalalala*

7 comments:

azim1706 said...

ayat last ko tuh membuatkan aku bepikir..adekah mak ayah aku juge org mexico atau jerman...coz kite kan jiran...hahahah

milah hasan said...

lepas bace blog ko, aku amek serunding yg rumet aku bwk dari rumah, aku try tiop2..nak tau gak ape jadi pastu~ hehehehehe~

haniey said...

ceh!
sangat perasan yang tak boleh blah!
;P

chameytto said...

@ azim1706
mungkin jugak la...balik kang aku nak cek surat beranak diorang balik..huhu

@ milah hasan
adekah ko bakal tido kat luar bilik malam ni? haha...abis la muka cik fazz bersemut

@ haniey
haha... mungkin kebenaran ini sebenarnya belum diterjah lagi

azim1706 said...

jap bro,,1 ag..yg kat ayat tiop2 serunding tuh,,ko memg nk tulis pulang ke ko tesasul jugak..ayat tuh cm janggal~haha

-zArEp- said...

erm..mcm seronok gak idea tiup serunding tuh..agak nye ape rs die ek..??

chameytto said...

@ azim1706
bagus, satu lagi ketersasulan sudah dibongkarkan. nape asik silap je ni? (T_T)

@ -zArEp-
rasa air liur basi...hehe