Thursday, March 18, 2010

Salwazimzarepacap = soalan lawak lazim serupa kicap

Ini kicap Ahmad Albab yang punya

Hoho... siang tadi kitorang suma budak-budak Biotech pergi field trip. Acap je yang tak pergi...haha... Abis la, Acap. Rahsia ko tersemat kemas dalam gengaman aku.... muahaha. NG bagitau aku ape yang ko buat semalam.

Kejap.

Ape? Hoh... tak percaya yang kitorang ade fieldtrip? Ape korang ingat budak Biotech ni asyik lepak dalam lab je ke? Hello...hello...Sila ubah paradgima anda tu...tapi jangan ubah kaca tv pulak sebab pasni ade slot yang cambest, contohnya macam peraduan kereta berhias dan teka kacang dalam balang... hahaha...Waklu!!

Ni semua rancangan kesumat Dr. Ahmad la ni nak bawak kitorang pergi loji rawatan air kumbahan. Memang terbaik punya fieldtrip! Korang ade ke pergi melawat tempat bertemakan loji-loji camni? Mesti takde kan? Tu lah... Orang malang cam kitorang je yang terpilih tau... haha. Sedih, ya Rabbi. Adekah sebab perkataan Biol-loji tu yang menyebabkan kitorang terpaksa pergi melawat loji-loji ni? Pasni nak tukar kos la.

Oh ye, aku rasa dua-tiga ari ni adelah musim untuk mengetag kengkawan. Contoh yang terbaik ialah budak empat ekor yang telah mengetag aku ni...haha....okey, terima kasih kepada Cik Salwa, Ajim, Zarep, dan Acap sebab mengetag aku. Korang nak kasi komisyen berapa ek?

60-40 bleh? Ahaks...

Soalan satu: Nama-nama timangan oleh orang tersayang...
  1. Syahmi - Yang ni paling famous amous la.
  2. Amin - Most family members panggil nama ni.
  3. Cikemin - Si Cikeja panggil, ko suka kan pedajal adik sendiri? Haha...
  4. Cakmin - Anak buah aku yang panggil. Kalo panggil Amin je memang besar peluang kena buah libas aku.
  5. Chameytto - Budak sekolah menengah aku panggil nama ni. Nama komersial yang diciplak dari jenama minuman yang sekarang dah tak laku. *Sangat takde class amik jenama air*
  6. Siput - Yang ni pun takde kelas jugak *Kelas amfibia mungkin, bak kata Cik Salwa*. Budak matrik yang panggil nama ni sebab diorang cakap aku lampi...Hello, bab-bab lucah je yang aku lampi okey. Kalo ko tanya pasal ilmu peradaban Islam dan Asia Tenggara pejam mata je aku boleh jawab.

Soalan dua: Anda seorang yang...
  1. Baik, beriman dan bersopan santun... well, lelaki Melayu terakhir la katakan... haha... Okey, sila cari baldi cepat!
  2. Tak suka konfrontasi... daripada gaduh, baik aku mengalah je.
  3. Mesra je tapi sangatlah pemalu ya amat. 
  4. Reserved, aku skema dekat ramai orang. Kalo yang betul-betul rapat dengan aku baru tau perangai aku ni baik sikit je dari anak jin. Haha...
  5. Paling tak suka kena marah... Ada satu hari dulu time sekolah rendah, sanggup aku ponteng semata-mata tak nak kena marah dengan cikgu sebab buku aku hilang. Tapi hari tu sekolah buat majlis sambutan hari raya. Melepas aku nak melaram baju raya petak-petak aku...haha...Esoknya baru tau kawan aku yang pinjam buku tu tak pulang balik. Cerempet punya sahabat!

Soalan tiga: Mak....

Aku dah semput la jawab soalan ni. Kasi 5 minutes break jap la. Nak buat susu jap...haus ni...hoho.

.............

Okey, sudah tidak haus lagi. Sila ulang soalan.

Soalan tiga: Makanan favourite anda...
  1. Mesti la suma yang sedap dan halal. Pedas tu kira bonus la....Pstt... sekarang Pecalele terpaksa compete dengan pecal ayam special dari Solehin Cafe. Memang dua-dua punya tahap kepedasan sangat lah terbaiknya.
  2. Aiskrim...aiskrim...Oh Tuhan, sedapnya kalo makan time cuaca panas ni.
  3. Masakan mak aku kot. Dia masak takde la sedap mana tapi sebab air tangan tu kot. Yang aku paling ingat kalo nak pergi sekolah bila cium tangan mak mesti ade bau bawang putih...Sedap je aku bau sampai hype...haha... Eh, ni nak citer pasal makanan favourite ke bau-bauan favourite ni?

Soalan empat: Favourite colours...
Takde la...huhu... I take it as every colour is very beautiful at a time. Hari ni suka colour ni. Esok suka colour lain pulak.

Soalan lima: Favourite songs (curently listening to)...
  1. Katy Perry - I'm Still Breathing
  2. Amylea - Akan Tiba (versi akustik)
  3. Almost Alice (Alice in Wonderland OST Album)

Soalan enam: Sikap yang membuatkan anda stress...
  1. Orang yang suka mengeluh. Padahal sendiri punya salah, pastu nak bising-bising pulak. Memang nak kena libasan maut aku mamat camni.
  2. Orang yang selalu marah tak tentu pasal. Dah la muka ketat macam montot tenuk, lagi nak marah-marah orang.
  3. Orang yang suka menyusahkan benda yang asal fitrahnya senang. Padahal hukum Tuhan takde pulak suruh buat camtu.
  4. Orang yang perasan diri dia maksum. Tolong la... suma orang pernah buat salah, suma orang tak sempurna. Jangan ingat ko dengan puak-puak ko je yang suci daripada dosa. People do make mistakes, but people also are given chances to improve themselves. That makes us human, isn't it?

Tiba-tiba aku rasa stress je menjawab soalan ni...hahaha... okey, proceed...proceed...soalan seterusnya.

Soalan tujuh: 3 benda yang mesti ada dalam bag/handbag anda...
  1. Wallet
  2. Stationary
  3. Matric card

Soalan lapan: Kali terakhir anda menangis beriya-iya... kenapa?
Tahun lepas kot... family matter.

Soalan sembilan: Tag 5 rakan anda...
Okey, sejak bila 'tag 5 rakan anda' ialah sejenis soalan? Hahaha... tiba-tiba aku pulak yang menyoal.

Okey, aku rasa ramai dah yang kena tag, yang ni je kot baki orang yang belum di-tag lagi:
  1. Hani Shakila yang sedang memasang hasrat untuk mintak MC Isnin depan untuk memuaskan nafsu berjoli. ;-p
  2. Si Jimah, junior yang masih lagi berhutang aiskrim dengan aku. Mana nye Jimah aiskrim nye...lama dah tunggu ni.  ;-p sekali lagi
  3. Mash yang asyik nak tido je. Daripada ko tido, baik ko jawab tag ni Mash...haha.
  4. Kak ju yang dalam pencarian mencari cinta sejati...Good luck, Kak Ju! Bersemangat! Fire! Hahaha...
Haha...tu je kot...kawan blogging aku sikit je tapi sape-sape yang baca blog ni dan terasa nak buat silakan la.

Bye peeps. Cheers!

11 comments:

-zArEp- said...

haha..ko mmg syahmi btulla..
dgn ade gaye ko mnjwb soklan2 tag ni..haha..
nk tergelak je ak bce

-zArEp- said...

haha..ko mmg syahmi btulla..
dgn ade gaye ko mnjwb soklan2 tag ni..haha..
nk tergelak je ak bce

Ashraff said...

haha..aku dh bgn dh kul 7am tu tp tertido blk xdpt la aku nk join korang gi cium bau2an yg menyelerakan....ni tgh nk cr excuse la ni nk tulis dlm surat hehehhe....sorri la xdpt pergi....the only field trip utk biotech,aku plak tak pergi! adoi~~

m.a.s.h said...

ye. aku suka tidur. ceyh. ye nanti aku buat. nantii.

*perlu ke mention ko pegi buat susu. haha. ok. itu klaka. mgirangkan ati. hoho.
^^

chameytto said...

@-zArEp-
well, hahaha... *kembang setaman*

@Ashraff
weh, ARMY nak wat projek master pasal microbs yang ade kat residual sewage kat tempat kitorang gi hari tu...ade kah ko berminat?

@m.a.s.h
susu baik untuk kesihatan loh... dah la aku bantut...huhu

liyana bardi said...

ahai..ingtkan ko punye blog dah up skit,nk komen kena bookmark dulu..rupe2nye,aku salah tekan daa..k,abaikan..

kicap tamin perlu bayar ko atas sebab2 pengiklanan secara ikhlas.tu je nk ckp.terima kasih.^^

irfat said...

wa pun nak panggil cikemin jugak ah..
hui3...

chameytto said...

@liyana bardi
umah ko pakai kicap ake? haha

@irfat
haha...suka ati je

Syahly Hafiza said...

cikemin..ko membebel ape nih..blk kmpg lg syokkk...akak besaq..ab di..n abbasy ensem ada

chameytto said...

kak, aku balik pagi sabtu ni kot..huhu...takpun petang jumaat tu..lepas antar tesis..huhu...tapi jangan bagitau mak..aku tak confirm lagi

NAJAA said...

cmne nak jwb ni.xde org jwb pon~kekeke