Thursday, August 12, 2010

Fantasia bulan puasa

Masa sembahyang terawikh tadi aku perasan rupanya orang sebelah aku tu ex-schoolmate aku. Orang panggil dia Ben. Beliau ni kat sekolah dulu baik je dengan aku tapi brutal la jugak.

Pernah dulu masa kitorang ade kursus motivasi SPM, ade sorang fasilitator tu cakap kitorang 'piglet'. Kitorang suma menangis dan tak melawan cakap si fasilitator bangang tu *konon testing pegang watak Bawang Putih*. Tapi Ben ni hebat. Dia mara je ke depan terus nak belasah fasilitator tu sampai si  fasilitator tu nak tercirit-cirit dibuatnya. Tapi nak je la baru. Alah, tu pun sebab geng fasilitator tu dah back up dia. Kalau tak, makan penumbuk la mamat tu kawan aku kerjakan.

Ada second time tu pulak, aku, Ben dengan kawan lain tengah syok sembang kat tengah tapak perhimpunan. Sekali ada sorang cikgu ni gostan kereta tak pandang belakang, terus sondol motor Ben. Budak Ben ni punya la marah, terus dia tendang tayar kereta cikgu tu. Cikgu okey! Mandat besar kot kalau melawan cikgu tapi aku tengok si Ben tu selamba je marah-marah cikgu.

Dan tadi aku tertegur dia "Bendi."

Terus aku kena penyepak 14 kali betul-betul depan pak imam. Lepas tu Ben terus beredar dari saf meninggalkan aku yang kesakitan.

Tapi tu sebenarnya imaginasi aku je la... huhu. Tapi seriously, disebabkan pengimaginasian ni, aku tak berani nak tegur dia walaupun aku duduk sebelah dia sepanjang kitorang terawikh tadi. Cuba kalau aku betul-betul tersebut 'bendi'? Agak-agak mungkin aku makan dodol kat hospital je time raya nanti. Tu pun nasib baik kalau ade gigi lagi la. Kalau ade sumur di ladang, boleh hamba menumpang mandi pulak...wakaka *bongok*. So better aku senyap je dari menempah bala. Kan?

Oh ye, nama bapak Ben tu Fendi.

Selamat berpuasa.

2 comments:

m.a.s.h said...

wah ben 10. mmg ganas. tapi cam slek dia pun tak tego kau kan. hurm~

p/s: kelaka gile gmba banner tu. hadoi. :D

Syahmi said...

ha-ah la weh. apsal dia tak tegur aku dulu. tak tefikir pulak aku (T_T)